פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום
קודם כל תודה על הפורום שעוזר לעובדים פשוטים לקבל כל הזכויות שלהם.
האם יש חוק שאומר שאני מקבלת דמי מחלה לפי כמות שרופא רשם.
המעסיק שלי טוען שהוא משלם רק על ימים שהייתי אמורה לעבוד. היות ואני לא עובדת משרה מלאה אלה צריכה לעבוד כל יום ( 6 ימים) 4 שעות. אבל מעסיק נותן לי במקום 3 ימים של 8 שעות. הבעיה נוצרת שיש מחלה שלמרות שניתנת לכל השבוע המעסיק מוכן לתת רק 3 ימים של 4 שעות בטענה שכאילו הייתי אמורה לעבוד רק 3 ימים.
אשמח לחוק כדי להוכיח לו
תודה



ימי המחלה בהתאם לימי המחלה והשעות שהיית אמורה לעבוד, במקרה שציינת 6 ימים לפי 4 שעות בקיזוז יום המתנה ימים שני ושלישי 50% מהיום הרביעי 100% בקיזוז ימי מנוחה



שלום
ברצוני לברר לגבי כמות דמי מחלה שאני יכולה לקחת בשנה ובכלל.
יש ברשותי כ 200 ימי מחלה. לפי חוק קראתי שניתן לקחת רק 90 ימים לפי אישור רופא משפחה ולאחר מכן רק באישור רופא תעסוקתי ( בעצם מופעל ביטוח אי כושר עבודה)
שאלה שלי לגבי 90 יום. האם הכוונה ברצף או בכללי בשנה?
ואם לא ברצף האם אני יכולה לנצל את 200 ימים שלי. נגיד שבועיים בכל חודש.
תודה



רופא רשאי לתת תעודת מחלה עד 30 ימים, מעבר לכך נדרש המלצה של רופא מומחה או אישור רופא מנהל. ניתן לנצל ימי מחלה עד למקסימום הצבירה במקרה שציינת 200 ימים ( בהנחה כי חל הסכם לפי יש צמבירה עודפת על החוק ). אין צורך לעקוף את הוראות החוק אלא לקבל אישור רופא מנהל או מומחה.



לגבי 30 יום מחלה האם הכוונה ברצף? או לתקופה מסויימת?
הכוונה שלך שאפשר לקחת 3 ימים כל שבוע ושאר ימים לעבוד רגיל במשך 10 שבועות. ואחרי זה לבקש הפניה לרופא מומחה?
תודה



האם הכוונה 30 ימים ברצף ואז לפנות לבקש הפניה לרופא מומחה
או אם זה לא ברצף לא חל הכלל הזה.
וכל כמה שבועות ניתן לקבל חופש מחלה לכמה ימים עד שמגיעים ל200 ימים



שלום
אני קראתי ברשת שמעסיק יכול לפי פסק דין לבקש את כספי הפיצויים בחזרה אליו גם אם חלפו מעל 4 חודשים מאז סיום ההעסקה ואפילו אם העובדת חתומה על סעיף 14, וזאת במידה והעובדת מחליטה למשוך את כולם בבת אחת לפני גיל הפרישה. האם יש דרך להפטר מהעננה הזאת? כי תאורטית המעסיק יכול בכל זמן להחליט שהוא יגיש תביעה. בהקשר לשאלה הזאת - אם המעסיק יחתום לי על אישור שיחרור כספים הפיצויים, האם לאחר שאמשוך אותם הוא יכול להתחרט ולהגיש תביעה או שמרגע שחתם "נמגר הספור" מבחינתו ואין לו שום דרך לבקש אותם עוד?
ועוד שאלה אחת אם אפשר, מה ששאלתי לגבי הפיצויים, האם הוא חל באותה מידה גם על כספי התגמולים שהוא הפקיד או שעבורם אין צורך בשום אישור שיחרור מהמעסיק והם שייכים לי בלבד? (רק עם מס של 35% במקרה משיכה)
תודה רבה



במידה וקיימים מכתבי שחרור לטובת העובד המעסיק אינו יכול למשוך את הכספים, בהעדר מכתבי שחרור כדי למשוך את הכספים המעסיק צריך להגיש תביעה או להראות חוזה או מקור משפטי אחר למשיכת הכספים. לאחר 4 חדשים הכספים יעבור לבעלות העובד על העובד להגיש בקשה העברתם והמעסיק לא יוכל למשוך אותם. ככל שהעובד לא ביצע העברה על שם ולא ניתנו מכתבי שחרור והעובד משך את כספי התגמולים הכספים יכולים לחזור למעסיק ( לעיתים הקרנות מחזירות כנגד מכתב שיפוי מהמעסיק ). לטעמנו אם יוחזרו קמה לעובד עילת תביעה כנגד הקופה אך רצוי להימנע ממצב זה.



שלום, התפטרתי מעבודה מרצון לצורך טיפול בתינוקת בתום חופשת לידה. על פי חוק ביטוח לאומי אני לא זכאית לתשלום דמי אבטלה על 90 ימים ראשונים אחרי הפסקת העבודה. מספר ימי אבטלה שלו אני זכאית הוא 175 ימים. האם 90 ימי המתנה אמורים להיות מנוכים מסך ימי זכאות, או שפשוט אתחיל לקבל תשלום בגין כל ה175 ימים כעבור 90 ימי המתנה, כך שבעצם זו תהיה דחיה בתשלום ב90 יום, וסך מכסת הימים לא תיפגע? תודה!



קיימים מצבים שבהם יולדת לאחר חופשת לידה תהיה זכאית לדמי אבטלה מהיום הראשון, לדוגמא אם נדרשה לעבוד שעות ארוכות ללא אפשרות קיצור שעות, עבודה במשמרות, מגורים במרחק 40 ק"מ או יותר ממקום העבודה, או שאין תחבורה ציבורית סדירה.שינויים בתפקיד, הרעה מוחשית בתנאי העבודה. מצב בריאותי של היולדת או של בן משפחתה (בן זוג, הורה, ילד, נכד, אח/ות). במידה ולא חל אחד החריגים, ימי ההמתנה אינם מקוזזים מהזכאות



שלום
יש לי הרבה ימי חופשה צבורים. אני עכשיו בחל"ת. אם לא יאריכו את התקנות של אוקטובר עד דצמבר אז אני מבינה שאני לא אהיה זכאית לדמי אבטלה למרות שיש לי עוד ימים, וזה בגלל שיש לי ימי חופשה צבורים. השאלה שלי היא - האם המעסיקה יכולה לחכות עד 12 לפברואר, שאז אדע בוודאות אם אהיה זכאית או לא, ורק אז אם לא אהיה, אז המעסיקה תחזיר אותי לעבודה ותשלם לי ימי חופשה על כל חודש ינואר? האם זה תקין? על פניו זה נדמה שכן כי מדובר בימים של חופשה, ואני בחופשה, ואני רוצה שתהיה לי הכנסה לחודש ינואר.
תודה רבה על העזרה מראש



מה שכב' מבקשת הינו תיקון רטרואקטיבי של תלושי השכר כדי לקבל כסף מהמדינה, דבר שלטעמנו אינו חוקי בלשון המעטה.
הדווח לבטוח לאומי ובתלושי השכר אמור לשקף את המציאות בזמן הדווח



ואם מעסיקה תחזיר אותי לעבודה בשבוע האחרון של ינואר ובו אנצל את כל 30 ימי החופש שלי, זה בסדר?



במידה והמעסיק מחזיר אותך לעבודה הינך רשאית לנצל ימי חופשה בתאום עם המעסיק



מה ששלחת ברור לי. הדבר שלא ידוע לי הוא אם יש הגבלה למספר של ימי חופש שאפשר להשתמש בהם מבחינת ביטוח לאומי. אני עובדת שעתית וכל יום חופש, יש לו ערך כספי של 8.5 שעות כפול 33 (השכר השעתי), כלומר יום חופש לא אומר שאני בהכרח יושבת בבית, אלא יכולה תוך כדי עבודה לנצל את הימים כשכר נוסף. השאלה שלי היא לדוגמה: האם אני יכולה לנצל 30 ימים של חופשה (שכר של 8415) בטווח של ארבעת הימים האחרונים של ינואר (כלומר אם היא מחזירה אותי מחל"ת ב-28 לחודש)
מבחינת המעסיקה אין שום בעיה, השאלה אם דבר כזה בתלוש הוא תקין מבחינת ביטוח לאומי.



לצערי לא ניתן לתת יעוץ פרטני ברמה זאת במסגרת הפורום, בודאי כאשר יש לדבר השלכות על קבלת כספים מהמדינה.



שלום,
הייתי בראיונות עבודה בחברה גדולה, היה לי ראיון עם בחורה ממדאבי אנוש ועוד גורם בחברה, אחרי זה ביצעתי מבחן אדם, אחרי זה קבעו לי פגישה עם בחורה ממדאבי אנוש, עוד מישהי ומנכ״ל של החברה. עבר זמן רב, ועדין לא קיבלתי תשובה אם התקבלתי לעבודה או לא. השאלה שלי: מהו זמן סביר למסירת הודעה ואם לא תמסר הודעה ככלל האם ניתן לעשות עם זה משהו? מראש תודה על המענה!



כעקרון במידה והתקבל אדם אחר למשרה המועד הינו 14 ימים ממועד קבלת אותו אדם לתפקיד המוצע. ניתן להגיש תביעה יחד עם זאת מדובר בתביעות בסכומים נמוכים ביותר שברוב המקרים אין להן כדאיות כלכלית



שלום,
אני נמצאת באובדן כושר עבודה משנת 2021 עקב מחלת הסרטן.
במרץ 2023 חזרתי לעבודה מזערית של שעות בודדות במחודש במקביל לקבלת קצבה מביטוח לאומי וקצבה מקרן פנסיה עבור אובדן כושר עבודה.

אני רוצה לחזור לאובדן כושר עבודה מלא מכיוון שאני מרגישה שקשה לי להמשיך אפילו אם זה לקצת שעות.

האם המעסיק יכול לפטר אותי? בנוסף האם אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפני שאני חוזרת לאובדן כושר מלא?

אודה לתשובתכם הדחופה



במידה ומיצית את ימי המחלה העומדים לזכותך המעסיק יכול לפטר , גם אם הינך עובדת וגם אם לאו, אינך חייבת בהודעה מוקדמת לא מדובר בהתפטרות אלא בישום המלצות הרופא.
איחולי בריאות



פלוני משתכר 720 ש"ח ליום (80 ש"ח לשעה, 45 שעות בשבוע), האם השכר שהוא מקבל עבור יום מחלה/חופשה הוא 720 ש"ח או 520 ש"ח? אני אסביר: לפי פרשנות א' השווי של יום מחלה או חופשה מחושב כך: שכר יומי (720 ש"ח) כפול 21.66 (15,600 ש"ח) ואת המכפלה מחלקים ב-30 (זה מביא אותנו ל-520 ש"ח). שכיר (המועסק בימים א' עד ה') לקח 7 ימי מחלה ונעדר בימים ראשון עד שבת. עבור היום הראשון לא קיבל שכר. עבור הימים שני ושלישי קיבל 50% מהשכר ועבור הימים שלישי עד שבת קיבל 100% מהשכר. בסה"כ 500%. 5 כפול 520 = 2,600 ש"ח וזה הסכום שיקבל מהמעסיק עבור היעדרותו. לפי פרשנות ב' העובד זכאי במקרה זה ל-3,600 ש"ח (720*5). דמי חופשה זה אותו סיפור: לעובד 7 שנות ותק והוא זכאי ל-21 ימי חופשה. נניח כי לקח חופשה בת שלושה שבועות בימים 1 עד 21 במאי. לפי פרשנות א' הוא זכאי לדמי חופשה בסך 10,920 ש"ח (520*21) ואילו לפי פרשנות ב' הוא זכאי לדמי חופשה בסך 15,120 ש"ח (720*21). איזו פרשנות היא הנכונה?



לגבי חישוב דמי מחלה, החישוב הנכון הינו לפי ערך יום של 720 ש"ח. לפי החוק חישוב מספר ימי המחלה אינו כולל ימי מנוחה וגם חישוב ערך היום נעשה ללא ימי מחלה.
לגבי חופשה שנתית במידה ומדובר בעובד שעתי או יומי החלוקה הינה ב 90, המכפלה אף היא במספר ימי החופשה כולל ימי המנוחה, כך שהתוצאה אמורה להיות דומה.



שלום,
1.אני נפגעת עבודה- ביטוח לאומי כבר הכיר בזה.
מתעתדת להגיש תביעת אבטלה ואשמח לסיוע.

2. מיד לאחר הפגיעה הגשתי מכתב( שהובן כהתפטרות)הוא בכלל הוגש לכמה מכותבים בינהם המנכל של החברה.
3. יש לציין שזה היה באוקטובר עם כל הכאוס במדינה, לא ישנתי בלילות והתאונה אגב קרתה כי אולצתי לחזור לעבודה. נסיעה ברכב ללא מקום עם שוליים או התגוננות חוץ מידיים על הראש. באזור מטחים.
4. נפגע עבודה נתן רופא משפחה והוא בעצמו לא ידע כמה ימים לתת לי אז קיבלתי שבועיים. עברו כבר חודשיים ואני עם כאבים ופיזיותרפיה.
5. לאור ההתנהלות בחברה שלי שלא איפשרו לעבוד כמה ימים מהבית תוך כדי הסבר שאני מטפלת סיעודית באימי. (אפשרות לעבוד מהבית זה באישור ההנהלה)והמנהלת הישירה הראתה שזה לא תלוי בה. למרות שנכתב מטעם ההנהלה שיש לפנות למשאבי אנוש דרך ממונה ישיר. אני גם פניתי ישירות למשאבי אנוש ואף אחד לא חז ראליי. ובכל מקרה קרתה כבר התאונה.
אז החלטתי כתוב מכתב כי ידעתי שאחי הימים של נפגע עבודה אצטרך לחזור.
מאחר והובן שאני מתפטרת עוד יותר נעלבתי
בכל מקרה לאחר שניסיתי לדבר בטלפון עם מנהלת ולהסביר וקיבלתי צרחות ( מוקלט)
בחלטתי שהו אני לא חוזרת.
ראשית אני הייתי בחרדות מהמצב, לא מסוגלת לנהוג, (הכל היה באוקטובר) שנית מתקשה לשבת על כיסא, שלישית אימי כאמור אני מטפלת שלה, אני לא חייבת לפרט להם מה בעיות שלה אבל מאחר ולא התיחסו למכתב זה העליב אותי.

אציין שמלא עובדים לא באו לעבוד.הרגשתי שכל הזמן מנהל ישיר עמומדת על הראש לאף אחד לא אכםת שנגעתיבתאנה שיכלה להסתיים אחרת. כל מה שמעניין לחזור לעבודה. יש לציין שאין בעיה כי לכל אחד יש מחשב בבית והכל תוקתק. זהרק עניין של מיקום.

בקיצור זרמתי שהמכתב יהיה התפטרות.

שאלה שלי:
נפגע עבודה יכול להיות בדין מפוטר עקב מצבו הבריאותי. האם מקרה זה תופס?
יש כאמור את המכתב שכתבתי להנהלה בו הסברתי שאניאחרי תאונה ויש לי אמא ומבקשת לעבודמהבית...לא קיבלתי מענה עליו. אף אח מהמכותבים לא חזר או כתב .

אשמח לתשובה.



נפגע עבודה יכול להתפטר עקב מצבו הבריאותי בהסתמך על אישורים רפואיים, וייהה זכאי לפיצוי פיטורים. יחד עם זאת יצויין כי זה לא המקרה שציינת לאור האמור במכתבך רצון לעבוד מהבית כדי לטפל באמא. כדי שנוכל לתת לך יעוץ לגבי חזרה לעבודה או קבלת פיצוי מהמעסיק נחוצים פרטים נוספים שניתן לקבל רק בפגישה אישית.
טלפון לתאום פגישה -.035174455



הגשתי ב1/23 דיון מהיר לבית דין לעבודה בהתאם היה סכום התביעה, רק לאחר 5 חודשים דיון ראשוני ללא הוכחות ואחרי כמעט שנה דיון הוכחות 20/12/23 ועבר כמעט חודש שסיכומים היו ביום ההוכחות ועדין אין פסק דין עד מתי יש זכות לשופט לתת פסק דין שמדובר בדיון מהיר תודה



כעקרון המועד 15 ימים בדיון בפני רשם 30 ימים בדיון לפני שופט או מותב, יחד עם זאת צריך להבין שעקב המצב הבטחוני והעומס הגדול בבתי הדין לעבודה פסקי הדין מתעכבים בפרקטיקה מעבר לקבוע בתקנות.



אני גמלאית והתחלתי לעבוד בחברת סיעוד. 1) אני בת 70. 2) מקבלת פנסיה מקג"מ.
המעסיק מחייב אותי ואף מחייב אותי להצטרף לקרן פנסיה כשיש לי כבר קרן פנסיה.
מה עושים כדי לקבל כל מה שניכו ממני וגם להפסיק הגביה העתידית.
המעסיק לא מוכן ואומר כי זה חוקי.



זכותו של המעסיק לבצע הפרשות, ככל שהינך מקבלת פנסיה ממקום אחר ניתן להעביר הכספים המורשים למסלול מוטה חסכון



שלום רב,
אני רוצה להעסיק פרילנס למתן שירותי מיחשוב.

מה קורה במצב בו הפרילנס גורם לנזק ללקוח. האם אני כמעבידה נתבעת ע"י הלקוח שקיבל את השירות מהפרילנס?

האם זה משהו שאפשר לעגן בהסכם ביני לבין הפרילנס, במידה ונגרם נזק על ידו ללקוח הוא אחראי על כל נזק?

תודה רבה
מעיין



ניתן לעגן נושא הנזקים וקיזוזם בהסכם



שלום רב, האם הודעות התפטרות עובד יכולה להיות כמסמך מוכן בפורמט מעסיק , כמובן עם תאריך הודעה / תאריך סיום / שם מלא/ ת.ז. ללא ציון סיבת עזיבה. .או הודעת התפטרות יכולה להגיע מהעובד בלבד ואין להחתים אותו על טופז התפטרות מוכן של המעסיק. תודה מראש



אין מניעה שיהיה טופס מובנה בחתימת העובד, אך עדיף כמובן שיהיה בכתב יד של העובד כדי שלא תעלה שאלת אותנטיות



ראיתי שיש צו הרחבה למעבר ל5 ימי עבודה בשבוע שנוספה לו תקנה שמשפרת מאוד את מספר ימי החופשה הנצברים בכל שנה
השאלה האם הוא חל על כל המשק?
בהנהלת חשבונות אמרו שיש רשימה של סקטורים שחל עליהם הצב ואנחנו לא חלק מהם (אנחנו חברת פיתוח תוכנה).
הם צודקים? יש איזה שהיא פסיקה/ הבהרה לגבי זה?



צו ההרחבה לקיצור שבוע עבודה חל על כל העובדים והמעסיקים במשק, חלק מההוראות בהסכם הקיבוצי לא הורחבו. בהעדר הוראה אישית בהסכם הינך זכאי לחופשה לפי חוק חופשה שנתית. לא ברור איזה שיפור היה בימי החופשה ?



ראיתי את זה כאן

https://www.prisha.co.il/Article/%D7%A6%D7%95-%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%94-%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9%D7%94
האם לא הבנתי נכון?



במידה והמעסיק אינו מופיע ברשימה בתוספת השניה הצו אינו חל עליכם, תשומת הלב כי מדובר בצו מ 1990 מאז ניתנו מספר צווים וגם תוקן החוק, נראה כי הינך טועה במצב המשפטי, ככל שהינך מעוניין לקבל יעוץ מסודר לעניין זכויותיך אשמח לעמוד לרשותך לפגישה אשית מסודרת במשרדנו



אני עובדת כשכירה במקום 3 ימים
בשאר הימים אני עובדת במקום אחר
המעסיק של המקום הראשון (בו אני מועסקת 3 ימים) הכניס לחוזה יום מנוחה משישי בערב עד שבת בערב.
בפועל , אני עובדת בשבתות במקום אחר.
בגלל הסעיף הזה מעסיק ראשון לא מוכן לספור לי למחלה את ימי שבת וכך הוא מפחית מעצמו את תשלום המחלה של יום ראשון.
האם זה חוקי לכפות על עובד יום מנוחה למרות שהוא לא המעסיק המרכזי שלי?
תודה



יום המנוחה ליהודי על פי חוק צהינו יום שבת. בכל מקרה אינך זכאית לתשלום בגין ימים שממילא לא עבדת בהם



אם יהודי עובד בשבת? עדיין אינו זכאי ליום זה בספירת ימי המחלה?



השאלה היתה לגבי המעסיק שאצלו אינך עובדת בשבת.



אני עובדת בשתי עבודות
באחת בשבת
האם היום לא יספר כמחלה אצל המעביד שלא?
(נניח אני עובדת ראשון שני ורביעי במקום אחד. היום הרביעי ישולם ע״י המעסיק כיום רביעי למחלה למרות שאני לא עובדת אצלו בשלישי. אם כן , האם שבת גם צריך להיספר במידה והמחלה היתה חמישי שישי שבת ראשון לצורך תשלום יום ראשון שהינו היום הרביעי למחלה )
תודה



ימי המחלה נספרים לפי תעודת המחלה ולא לפי ימי העבודה אצל המעסיק



שלום רב,
לפני חודשיים וחצי הוצאתי לחל"ת.
מהמעסיק שלע הבנתי שהמצב בחברה רעוע ואין עבודות וטרם ברור מתי ואם בכלל אחזור.
אני עובדת שם כ 10 שנים.
היום הייתי בראיון עבודה, אם אני מתקבלת איך אני מקבלת את הפיצויים מהמעסיק.



כעקרון חל"ת ללא מועד סיום דינו כפיטורים, יחד עם זאת מומלץ להודיע למעסיק על רצונך להתפטר ולאפשר לו להשיב אותך לעבודה ורק אחר כך לדרוש את פיצוי הפיטורים.



עבדתי כמה ימים בעבודה זמנית שהשכר בה הוא שכר מרצה , ולכן הוצאתי טופס תיאום מס,כי זה שכר מרצה , מהון להון הפקידה בכוח אדם אומרת שהטופס לא תקין כי כתוב,שטופס תקף מיום הוצאתו ואילך ולכן היא לא תתן לי את ההחזר , מה אני אמורה לעשות ?



להמציא אישור מתוקן או להמתין לסוף השנה וללבצע תאום מס לקבלת החזר



ואם אני מוציאה עכשיו טופס על אוקטובר 2023 מתי בערך אקבל החזר?



לצערי אין אפשרות לענות על שאלתך



שלום,
עבדתי במשרד ממשלתי והיה לי משרד משלי,
נהגתי להביא מאהב קצת אחרי שעות העבודה ולהיות איתו שם במצבים אינטימיים

הייתה מצלמת אבטחה קטנה בחדר, שלא חשבתי שהיא באמת מתעדת ובטח שומרת תיעודים
מסתבר שזו הייתה מצלמה מאוד חכמה ויקרה, באיכות טובה, שמתעדת ומאפשרת לחזור אחורה כל הזמן.
אחת הפקידות בקומה שהייתי אחראית ישירה שלה, השיגה גישה למצלמות דרך תוכנה שהייתה מותקנת במחשב שלה,
תיעדה וליקטה תמונות וסרטונים מאוד מאוד אינטימיים שלי במשרד עם אותו בחור, ושמרה על קלטת,
במטרה לסחוט אותי כספית. וכך היה, סחטה אותי כספית פעמיים,
עד שפוטרה מהמשרד בעקבות סיבה אחרת, שחשבה שאני קשורה אליה. היא התחננה שאני אנסה להחזיר אותה, אך אני לא יכולתי לעשות דבר, וכאקט נקמה היא הגישה את הקלטת לממונה עליי, שפיטר אותי בעקבות זה,
בטענה להתנהגות לא נאותה וביוש המקום, כך זה מתואר גם במכתב הפיטורים.
קיבלתי מידע מאחת העובדות שעבדה איתי שם, שהוא שיתף את אותה קלטת עם מספר בכירים אחרים.

העניין גרם לי לבושה גדולה, לדיכאון וגם לפגיעה כלכלית, שכן לא עבדתי הרבה זמן ופיצויי הפיטורים לא היו גבוהים.

אני מעוניינת לתבוע את אותה בחורה שסחטה אותי, ואת המנהל הישיר עליי ששיתף את הקלטת,
אך אין לי שום הוכחות לעניין. עליה יש לי רק הודעת ווטסאפ שהיא שאלה אותי "מתי תביאי לי את הכסף" ואיום "לא כדאי לך לנסות אותי", ועל המנהל שלי אין לי שום מידע והוכחה שהוא שיתף תמונות כאלה עם קולגות אחרות, אלו רק דברים ששמעתי

אני מתביישת מאוד לפתוח את זה עם עורך דין ובבתי משפט, אך מצד שני הפגיעה בעיקר הכלכלית מורגשת, בייחוד בזמנים אלו, ואני כן חושבת שנעשה לי עוול מאוד גדול בסופו של דבר.
יש טעם בתביעות מהסוג הזה? מה העונש שמי שהזיקו לי יכולים לקבל?



ככל שאותה פקידה ניסתה לבצע סחיטה יש לפנות למשטרת ישראל בתלונה כנגדה, כמו כן אותה פקידה ככל הנראה עברה על הוראות חוק האזנת סתר ופגעה בפרטיותך ויש לך עילת תביעה כנגדה. כמו כן המעסיק שלא שמר על הקבצים ומנע צפייה.
ככל שהמעסיק ביצע שימוע, הרי שפעל כדין בפיטורים. לעניין פרסום הסרטונים למספר בכירים יש לבדוק האם אותם בכירים הם במעגל שהיה אמור לקבל את ההחלטות בעניינך אם לאו יתכן ומדובר בפגיעה בפרטיות.
כדי להעריך את סיכויי התביעה יש לקבל פרטים נוספים שניתן לקבל רק בפגישה פרונטלית
נשמח לעמוד לרשותך לתאום פגישה טלפון 03517445



המעסיק הודיע לי ביום חמישי בהודעת ווטסאפ לקחת חופשה של שבועיים, לאחר שבועיים אלו ביקש שאקח עוד שבועיים והיום שוב ביקש שממחר לא אגיע שבועיים. אני עובד 35 שנה באותו מקום ולאחרונה חליתי מספר פעמים אגב מצב רפואי שקשור לעבודה. ונראה כי הוא מתנקל לי.
בנוסף, הוא לקח לי את הרכב ששימש אותי כל הזמן והציע לתת לי רכב אחר לא תקין. הרכב עבר טסט אבל הוא אינו בטיחותי. מה דעתכם?



יתכן ואכן מדובר בהרעה מכוונת עקב המחלה או הגיל. לאור הותק הגבוה מומ לץ לקבל יעוץ אישי כדי לבחון את דרכי הפעולה.
נשמח לעמוד לרשותך לתאום פגישה במשרדנו
טלפון לתאום 035174455



שלום רב,

בחוזה מצוין תחת הכותרת "שעות עבודה" כי החוק הנ"ל אינו חל, כדלהלן:
5.2 "הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א – 1951 אינן חלות על העובד והעובד לא יהיה זכאי לכל תמורה נוספת בגין עבודה בשעות נוספות... אלא כמפורט בהסכם זה בלבד".

מנגד, בהמשך החוזה תחת הכותרת "משכורת" מצוין בסעיף אחר כי החוק הנ"ל חל, כדלהלן:
6.4 "בנוסף למשכורת החודשית כמפורט לעיל, תשלם החברה לעובד תוספת בגין שעות נוספות. התשלומים בגין תוספות השעות הנוספות ישולמו לעובד בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א - 1951 ".

האם אכן מדובר בסתירה שיש לתקן או שמדובר ביחס שונה לזכאות לשעות נוספות בהתאם לכותרת??
במידה ומדובר ביחס שונה בהתאם לכותרת, מה המשמעות??

תודה רבה!!!



יש לבחון האם מדובר במשרת אמון או משרה שאין אפשרות לפקח על שעות העבודה אם כן ההחרגה תקינה.
גם אם מדובר במשרה כאמור אין מניעה לבצע פיצול לשעות נוספות מטעמי זהירות של המעסיק



שלום רב,

תודה על המענה המהיר.

אכן מדובר במשרה שאין אפשרות לפקח על שעות העבודה.
אבל האם החרגה זו מקנה למעסיק אפשרות לחייב עבודה ביום המנוחה, בשבת??



כעקרון המעסיק יכול לחייב אך יש לבדוק את נתוני המשרה והתפקיד כדי לתת מענה מלא



«   «הבא   | 84 | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close