פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

מעסיקה בעלת שתי חברות בע"מ והיא רוצה להעביר עובדת מחברה אחת לאחרת. העובדת רוצה להעביר את הוותק שלה מהחברה הקודמת לזו שהיא עוברת אליה, יחד עם ימי החופשה הצבורים שלה מהחברה הקודמת, והמעסיקה מסכימה לכך עקרונית - האם הדבר תקין וקביל מבחינת החוק? כלומר ניתן להתחיל לעבוד בחברה בע"מ כך שבתלוש הראשון יצויין וותק של מספר שנים וימי חופשה צבורים?
תודה על העזרה,
רויטל



עבדתי במוצאי החג כ-4 שעות (מאבטח בקניון).עבדתי יום לפני החג ויום אחרי החג.והנה הפתעה! העובדים שלא עבדו כלל ביום החג קיבלו דמי חג (שכר של כ 8 שעות עבודה) ואילו אני קיבלתי רק על 4 שעות עבודה.לא קיבלתי כלל על החג.זה צודק???



אודה אם תפרט את שם החברה שהינך מועסק בה כדי למנוע מצב של ניגוד עניינים



השאלה היא כללית שמעניינת הרבה עובדי אבטחה שעובדים בקניונים שנפתחים במוצאי חג למספר קטן של שעות (כ 4 עד 6 ) בהתאם לזמן יציאת החג,ונאלצים לוותר על דמי החג שמקבלים אלו שלא עבדו כלל ביום החג (כוונה ל 9 ימי החגים שנופלים בימי חול).



בחוזה שלי החברה התחייבה לשלם לי 1000 נוספים כל חודש, ולאחר שנתיים הם הופכים לשלי. אם אעזוב לפני תום השנתיים, עליי להחזיר אותם בבת אחת. העניין הוא שמס הכנסה וביטוח לאומי לא מבדילים ביניהם ומבחינתם זה חלק אינטגרלי מהמשכורת. האם סעיף כזה בכלל חוקי? שמעת על דבר כזה פעם?
תודה!



על פניו נראה כי מדובר בקזוז בלתי חוקי, אך כדי לתת מענה מלא יש לראות את ההסכם ולהבין מה מהות התשלום, מומלץ להגיע לפגישת יעוץ טלפון לתאום 035174455



שלום רב,
ברצוני לדעת האם עובד בשכר שעתי שעובד מעל 3 חודשים במקום העבודה ובערב חג לא עבד בשל יוזמת המעסיקה שהמשרד ישאר ויום אחרי החג בחול המועד, שהה בחופש באישור המעסיק, זכאי לתשלום דמי חג?
ובנוגע לערב חג המעסיק קיזז חצי יום חופש אך לא שילם על הקיזוז זה תקין?



במידה וההעדרות באישור המעסיק וביוזמתו, הינך זכאי לדמי חג, בערב החג הקיזוז תקין , אך יום עבודה הוטא בן 7 שעות וקיזוז החופשה צריך להיות בהתאם



שלום וברכה
העברתי פעילות במתנ"ס לפני כ5 חודשים ועדיין לא קיבלתי תשלום מה עושים?



שלום רב ,

התחלתי עבודה חדשה ב24.01.24 ופוטרתי בפתאומיות ללא שימוע ב.05.02.24

בחוזה נכתב שהחל מהיום הראשון במקרה של פיטורין יש לתת חודש הודעה מראש , המעסיק בחר לוותר על עבודתי והודיע לי בע"פ שאיני צריכה לבא ואקבל שכר בכל חודש ההודעה מראש וכן כתב לי במייל שאיני צריכה לבא ואקבל שכר עד סוף החודש ,

למעשה הוא שילם לי רק עד סוף פברואר וכן טוען שאיני זכאית ליום הבחירות בגלל חוסר ותק.

השאלות שלי:
1. האם צריך לעשות שימוע לעובד שעבד 9 ימים בלבד?
2. האם הוא חייב לשלם לי את יום הבחירות? ב27.12 כבר היה לי וותק של יותר מ14 יום אומנם לא הגעתי לעבודה אבל הוא זה שבחר לוותר על עבודתי.



יש לחערוך שיעמוע גם לאחר שבועיים, במידה ולפי ההסכם מגיע חודש הודעה מוקדמת מדובר על חודש מהיום בו הודיעו לך על הפיטורים ולא עד סוף אותו חודש, לעניין יום הבחירות יש לבדוק מה מספר ימי העבודה בפועל עד יום הבחירות, נראה כי אם ויתרו על עבודתך אין זכאות אך הדבר נתון לפרשנות.



בארגון פרטי נחתם לפני שנה וחצי הסכם עבודה קיבוצי להעסקת עובדים במקצוע מסויים על בסיס עבודה שעתית. בהסכם עבודה זה נקבע ערך שעת עבודה כנגזרת ותק והטבות להם יזכו העובדים כגון קרן השתלמות, מענק התמדה ותשלום על זמן נסיעה.

כיום חברה זו מעוניין לקלוט עובדים נוספים באותו מקצוע ועל בסיס שעתי בערך שעה הגבוה יותר מהמעוגן בהסכם העבודה הקיבוצי אך ללא הטבות של קרן השתלמות, מענק התמדה וזמן נסיעות.
אם אני מתחיל לעבוד בחברה זו מה גובר על מה ההסכם הקיבוצי או ההסכם האישי? יצויין שאין מדובר במשרת אמון או בתפקיד בכיר.



כעקרון במידה וחלים שני הסכמים, העובד זכאי לטוב מבין שניהם במקרה זה כאשר חלק מהתניות טובות יותר וחלק לא לא ניתן לדעת ולהחליט, כמו כן יש לבדוק מה נקבע בהסכם הקיבוצי לעניין חוזים אישיים האם בכלל ניתן לקלוט עובדים בחוזה אישי כמה ובאיזה תפקדיים.
ככל שיש לעניין מסמעות כספית משמעותית ממליץ לקבל יעוץ אישי טלפון לתאום 035174455



קיבלתי הצעה לעבודה שמוגדרת כמשרה חלקית בעוד שאני עובדת כפרילנסרית ללא תלוש. בראיון לעבודה נאמר לי שאני מחויבת לעבוד לפחות 20 שעות בשבוע על מנת שהדבר לא יהווה סירוב לעבודה. האם זה תקין? מדובר בעבודה לפי שעות וזה מה שהמעסיק אמר. האם זה תקין מבחינה משפטית?



לצערי אין לנו ידיעה על מגבלה כלשהי ממליץ ליצור קשר עם ענף אבטלה בבטוח לאומי או בשרות התעסוקה ולברר



לפני שנתיים הגשתי ערער על ועדה רפואית בנושא פתור עבודה בלילה שקיבלתי תשובה שלילית תשובת הערער על הערעור התקבלה ובה הוחלט לקבל את הערער ולקבוע פתור מלילות , היום לאחר כשנתיים דנו בעניין הערער ונאמר לי שאני אמורה להגיש שוב טפסים ואמור לעשות לילות כי נעשה טעות והכוונה של הערער היה לתקופה מסויימת ולא לאלתר , אבל זה לא כתוב בשום מקום ולא בהחלטה שקיבלתי האם מותר להם להגיש אותי שוב לועדה ולהעסיק אותי בלילות לציין שהערעור שלי היה פטור מלילות לאלתר ולכן הגשתי את הערעור להחלטה שלא היתה מקובלת עלי תודה על המענה.



ככל שהיה מדובר בטעות שהיא טעות קולמוס בלבד, הדבר בסמכות יו"ר הועדה. במקרה שתארת לא מדובר בטעות קולמוס אלא בשינוי מהותי. יש להגיש ערעור על ההחלטה תשומת ליבך למועדי הערעור



שלום
אני שכיר בחברה ונוסע עם רכב צמוד במסגרת עבודתי. לפני שבועיים , קיבלתי הודעה מהמעביק שלי לשלם דו"ח נת"צ של 775 ש"ח . העבירה נעשתה ב- 19.12.2022 . סכום העבירה המקורי: 500 ש"ח. המעסיק שילם את הדו"ח ואמר לי שהוא יוריד לי במשכורת הקרובה 500 ש"ח. האם זה חוקי? להבנתי, לא נמסר לי הדו"ח במועד קבלתו ולכן, נמנעה ממני הזכות לערער או לבקש להישפט. במקרים רבים, התובע מגיע להסדר פשרה לפני המשפט בסכום נמוך הרבה יותר.



נראה כי המעסיק לא השאיר את הדוח אצלו במכוון ויתכן וגם הוא קיבלו באיחור. בכל מקרה הניכוי חוקי ואין לדעת מראש מה היו סיכוייך בבית משפט לו היית מערער



שלום, בן 63, עובד 19 שנה כעובד שעתי, בשנת 2008 נפתחה לי קרן פנסיה, הופרשו לי כספים באופן סדיר(עובד, מעסיק, פיצויים), הין לי 19 שנים מצוינת במקום העבודה וזכיתי להערכה רבה ובשלושת תעודות הצטיינות, מעבר לתפקידי המוגדרים, עשיתי עוד המון מטלות. אני דיי מרגיש שמצתי את תפקידי וכן תחושה רבת שנים שהשכר לא באמת משקף את עבודתי, לכן החלטתי להגיש מכתב התפטרות כחוק.
האם מקום העבודה עקב אי שביעות ממהלך זה יכול לא לאשר לי את קבלת פיצויים שהופרשו לאורך שנים לקרן הפנסיה (מעל 110 אלף שקל) האם מצב שכזה הוא בכלל אפשרי ?
בנוסף האם מקום העבודה יכול שלא לאשר את היתרה 2.33 אחוז בסיום עבודתי.8.33 אחוז על פי חוק)

במידה וכן מה האפשרויות שמאפשר לי החוק ומה הסיכויים שהכספים אלה יינתנו לי לאחר סיום עובד מעביד?
תודה רבה אלי



האם העברת מכתב התפטרות טרם ההתייעצות נראה כי זה מעשה עשוי, במידה ולא העברת מומלץ לקבל יעוץ אישי כדי לנסות ולקבל את הפרש פיצוי הפיטורים טלפון לתאום פגישה 035174455



התחלתי חודש פברואר לעבוד בחברה ואחרי 15 יום חליתי וקיבלתי בקופת חולים 8 ימי החלמה . כששאלתי האם אוכל לקבל תשלום עבור הימים שחליתי תשובתם היתה אין לך ימי מחלה לא צברת וגם ביטוח לאומי לא משלם ימי מחלה אלא תאונת עבודה וכן הלאה מי משלם לי עבור הימים הללו? תודה



הוצעה לי עבודה במשרה חלקית מטעם לשכת התעסוקה(ה.הכנסה) בשכר מינימום וזאת שאני עובדת כפרילנסרית מהבית ומרוויחה שכר שעתי גבוה יותר. האם ניתן לסרב לעבודה זו מבחינת שכר למרות שאין בידי תלוש שכר? האם הדבר נחשב כסירוב לקבלת עבודה?



נראה כי מדובר בסרוב לכל דבר ועניין, אין כל קשר לשכר השעתי אלא להכנסה החדשית, במידה ויש הכנסות כפירלנסר יש כמובן לדווח עליהםן למוסד לבטוח לאומי



שלום,
ראיתי שיש פסקי דין שרשום בהם בשם התובע פלוני, האם יש אפשרות לתבוע בשם פלוני כך שהשם לא יפורסם בציבור (כאשר התיק בכל מקרה מפורסם ברשת ולא חסוי אבל הכי הרבה רואים רק פלוני) אם כן מספיק לרשום ת.ז ובשם לרשום פלוני אלמוני?
תודה



חובה לפרט בתביעה שם ות.ז, אין אפשרות לרשום פלוני או אלמוני. בתיקים בהם חל חיסיון איסור פרסום וכו' מערכת בתי המשפט מציינת פלוני כדי לשמור על הפרטיות או החיסיון לדוגמא בתיקי משפחה , תיקים בהם יש פרוט של מצב בריאותי של הצדדים,הטרדה מינית, וכו' . במידה והינך סבור כי בתיק שלך יש להטיל חיסיון וביהמ"ש לא עשה כן מיוזמתו ניתן להגיש בקשה לבימ"ש.



אני עובד בעל ותק של 15 שנה. מספר ימי החופשה השנתית עומד על 20 יום נטו. אני עובד ימי שישי לסירוגין, כלומר, שישי כן ושישי לא. האם איני זכאי ליותר ימי חופשה?



לצערנו לא מצאנו פסיקה רלוונטית בנושא, נראה כי במידה וחל על המעסיק צו ההרחבה לקיצור שבוע עבודה ל 5 ימים , תהיה זכאי ל 20 ימי בלבד. חישב התמורה לפי 9 שעות ליום , ובמידה ונעדרת לא תחוייב על השבוע בו לא היית אמור לעבוד, אך פרשנות אחרת תיתכן



שלום רב, המעסיק שלי ביקש ממני במהלך הקורונה לצאת לחל"ת אך לעבוד בפועל וגם במהלך מלחמת חרבות ברזל ולחתום בלשכה. לצערי הרב אני הסכמתי לכך. הוא מחק לי את כל ימי החופש שהיו לי ובנוסף לא נתן לי לצבור ימים במהלך החודשים שהייתי בחל"ת. בנוסף הוא לא שילם לי עבור הסוציאליות שהבטיח לי. ברצוני לסיים העסקתי מול המעסיק ולא לתת לו ימים כדין בעקבות מחיקת 20 ימי חופש. 1. האם אני יכולה לבצע זאת ו"לאיים" שבמידה ולא יכבד את בקשתי אני אתבע אותו. 2. האם אני חשופה לכך שהסכמתי? הוא לא כ"כ השאיר לי ברירה...
הוא טען שכל שנה הוא יכול למחוק ימי חופש. אבל עם כל הכבוד, החוק אומר שהוא יכול למחוק במידה והוא איפשר לנצל אותם. כמובן שהוא עשה מספר דברים שאינם חוקיים לצערי וממש לא בא לי להמשיך אף יום אחד במקום הזה.



אין קשר בין העבירות שלכאורה ביצע המעסיק ובין ההודעה המוקדמת אשר הינך חייבת ככל שלא תתני הודעה מוקדמת המעסיק יוכל לקזז את החוב מהשכר האחרון. ככל שאכן תוגש תביעה המעסיק יהיה חייב בתשלום בגין עבודתך ואת תהיי חייבת בהשבת הסכומים שקיבלת מהמוסד לבטוח לאומי



שלום וברכה
רכיבי השכר הבאים בחשבון לצורך חישוב פיצויי פיטורים והפרשות לפנסיה הם בדרך כלל שכר יסוד ושעות נוספות למיטב ידיעתי.
האם קיזוז ימי העדרות והפרשי שכר נכללים?(בעובדים חודשיים גלובלים)



כעקרון שעות נוספות אינן בגדר השכר הקובע, יצויין כי קיימים הסכמים אישיים/קיבוציים/צווי הרחבה המכלילים בשכר הקובע.
לגבי הקיזוזים או הפרשי השכר, כעקרון אינם רלוונטים והשכר הקובע הינו השכר החדשי המלא, יחד עם זאת במידה ומדובר על קיזוז או תשלום משמעותי ובתדירות גבוהה יתכן וילקח בחשבון



פורשת מעבודתי לאחר גיל פרישה.אני מקבלת קיצבה מקופת גמל מזה 5.5 שנים.האם עלי לדווח על זה בטופס ?שכן אינני מעונינת שהמעסיק ידע כמה אני מקבלת אני לא חושבת שזה ענינו.
אין הפרשות לקופת גמל אלא המעסיק צריך לשלם פיצויים עקב הגעה לגיל פרישה.עבור 5.5 שנות עבודה.
בשנים קודמות כבר קיבלתי פיצויים עבור הקטנת המישרה.
הטופס כולו אינו רלוונטי לגבי לגבי ק. גמל וכו.



נראה כי עלייך לפנות לפקיד שומה ולקבל תאום מס מסודר, רצף הקצבה מוגבל בסכום תקרה ובמידה והניך מנצלת חלק ממנו הדבר רלוונטי לטופס, למרות שלא מצאנו מקום לדווח, כעקרון בטופס יש להתייחס בטופס לסכומים המשולמים על ידי המעסיק, ניתן שלא למלא את חלק ב' של העובד ואז יועברו הסכומים שמשלם המעסיק במידה ואינם עולים על התקרה לרצף קצבה או ששויכו מלכתחילה לרצף קצבה, באופן אוטומטי לרצף קיצבה.
נא תשומת ליבך כי בכל מקרה של פרישה מומלץ ורצוי לקבל יעוץ פנסיוני טרם קבלת החלטות מילוי הטפסים או פניה לפקיד שומה.



שלום רב
מתכווונת לפרוש לאחר שנות עבודה רבות ,כמנה"ח,מעבר לגיל פרישה.ההודעה המוקדמת מ 1/5 ועד 7/6/24.(שבוע נוסף כדי לא לפגוע במשכורות העבדים).
שאלתי:
1.מאחר ואעבוד שבוע נוסף בחודש יוני ואקבל משכורת לחודש זה בתחילת יולי שאמורה לכלול כמובן הבראה וימי חופש שנותרו,האם חישוב ההבראה לחודש יוני יהיה חלקי כלומר רק עבור שבוע שכן הבראה מקבלים אצלנו במשכורת יוני שמשולמת ביולי.
2. מתי המעסיק אמור להעביר לי את הפיצויים. ?.האם שבועיים לאחר תום ההודעה המוקדמת כלומר בערך בסוף יוני,או רק לאחר המשכורת ששתקבל בחודש יולי? כלומר במחצית יולי?
3. האם למעסיק יש סמכות כלשהי לאלץ אותי להמשיך לעבוד ?שכן אני המנה"ח היחידה במשרד.למרות שאני פועלת עפ"י החוק ועליו למצוא מיידית מחליפה.



הינךל זכאית לפדיון חופשה ודמי הבראה עבור חלקי החודש, פיצוי הפיטורים אמורים להשתלם 15 ימים ממועד הסיום, בפרקטיקה משכורת מאי משולמת ביוני כך שחישוב הסכומים בקרנות ותשלום ההשלמה במידת הצורך לוקח כחדשיים דהיינו יולי.



היי
אני נמצאת בהודעה מוקדמת לפניי פיטורים
האם המעסיק יכול להוציא אותי לחופשה כפויה ?
יש לי פחות מ-12 ימי צבירה שרציתי לנצל אותם סמוך לתאריך הסיום העסקה אבל המעסיק לא מוכן לקבל את זה ומכריח אותי לצאת לחופשה בתאריכים שהוא בחר



בהתאם לפסיקת כב' ביה"ד הארצי לעבודה, ראה עע 1496/02 נשואה זנקס נ' גל ארז
המעסיק אינו יכול לחפוף בין ההודעה המוקדמת ובין החופשה



84 | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close