פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

היי,
יש לי עובדת שהתחילה לעבוד 3 חודשים לפני שהתחילה המלחמה, מפרוץ המלחמה היא נקראה למילואים,כל חודש המשכורת שלה משולמת ומתקבל החזר מהמדינה.. השאלה שלי היא כזו.. חודש הבא היא משלימה שנה זאת אומרת שבשכר הבא אני צריכה לשלם לה דמי הבראה, האם המדינה משתתפת בהוצאה הזו?
תודה רבה,שנדע ימים טובים.



העובדת זכאית לדמי הבראה, המדינה אינה משתתפת בתשלום דמי ההבראה



שאלה לגבי החתמת שעות בעבודה ,
ומה קורה ביקרה שהעובד לא חתם או חתם מוקדם קצת מהזמן שצריך לחתום, האם המעביד צריך/חייב לסדר לו את השעה או שצריך לשלם מהשעה שהעובד התייצב בעבודה?



ככל שהעובד אמור להתחיל לעבוד בשעה מסויימת והגיע לעבודה מוקדם על דעת עצמנו ולא החל לעבוד אינו זכאי לשכר



שלום רב .
קבלתי מייל לת.ד אישי
ללא תשובה.
האם זו התשובה ?
בברכה.



תודה. כרגע אני רואה את התשובה.
פניתי בשאלה רק לאחר שביררתי במקורות האפשריים
ובהם ועד עובדים.
שאלה: מי הגורם/ים המוסמך/ים במדינה לתת תשובה ?
בברכה



ידוע אחות בדרגה 13 זכאית להחזר "רכב ניידות" :
שאלה: אם האחות במחלה חודש מלא XX/X/1-31 (בהדגשה כי לא עבדה באותו חודש קלנדרי) וחוזרת לעבודה בחודש לאחר מכן - האם היא זכאית להחזר ניידות "משת.רגי.נטו" קוד 1034 בשכר? והאם זכאית להחזר ניידות קוד שכר 700 ו 750 ?
תודה לתשובה
https://nurse4u.co.il/wp-content/uploads/2013/10/77dc9cec285b.doc

https://www.poria.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/zchoyut.pdf

רכב ניידות
 אחות בדרגה 11 זכאית להחזר תשלום עבור 350 ק"מ )0.68 אג' לק"מ(
 אחות בדרגה 12 זכאית להחזר תשלום עבור 550ק"מ )0.68 אג' לק"מ(
 אחות בדרגה 13 זכאית להחזר תשלום עבור 125ק"מ + 93.28 ₪ )תוספות קבועות(
74.80+ש"ח )משתנות רגילות(
 אחות בדרגה 14-15 זכאית להחזר תשלום עבור 167ק"מ + ₪74 )תוספות קבועות(
113.56+ש"ח )משתנות רגילות(
 אחות בדרגה 16-17 זכאית לקבלת תוספת רכב שירות, התוספת משתנה בהתאם לתפקיד.
יש להגיש למדור שכר, פעם בשנה צלום רישיון רכב וביטוח כמו כן, בכל חידוש רישיון נהיגה-
צילום הרישיון החדש.



מומלץ להפנות השאלה לועד העובדים



שלום רב,אני מועסק אצל מעסיק קרוב ל 9 שנים. עברתי לגור באיזור מרוחק יותר לפני מספר שנים וסוכם שאני אעבוד מהבית בעיקר ויגיע למשרד רק פעם אחת בשבוע בעקבות המרחק הרב וכתנאי להמשך העבודה אצלו.הסיכום היה בעל פה . נכון לעכשיו המעסיק רוצה שאגיע יותר פעמים למשרד(דבר שפוגע בשכר כי אני לא מקבל תשלום על הזמן שאני בדרכים,שזה כמה שעות עד הגעה למקום עבודה)הסיבה שהוא רוצה שאגיע היא על מנת שאקח חלק עם שאר הצוות בסבב עבודה מהבית וסבב אנשים שיעבדו פיזית במשרד. האם יש עילה להרעת תנאים?



נראה כי אכן מדובר בהרעה בתנאי ההעסקה, ככל שברצונך לקבל את פיצוי הפיטורים המלאים מהמעסיק הינך מוזמן לקבוע פגישה במשרדנו 03-5174455 נשמח לעמוד לרשותך



הי שלום מזה זמן רב אני מרגישה שמתעמרים בי בעבודה ונותנים לי יחס לא מכבד כמו כן מנסים להוציא אותי שעיר לעזאזאל במובן של העבודה(משו שלא עושים עם העובדים האחרים) דבר שני היתי חולה והמנהלת כמעט הכריחה אותי לעלות בזמן שאני חולה ויש אישור מחלה מה ניתן לעשות?

בתודה



אין בתאור המקרים שציינת משום התעמרות ולא נראה כי ניתן לעשות דבר מה מעבר לשיחה עם האחראית



מענק פרישה מותנה באי התפטרות (אין תוספת), ולאחר הרבה שנים התפטרתי בנסיבות המזכות בפירוש ובוודאות ללא ויכוח בפיצויי פיטורין.
האם זכאית לגם למענק? האם יש תקדים או מקרה דומה?



יש לבחון את ההסכם מכוחו משולם המענק כדי לת מענה, נשמח לעמוד לרשותך
טלפון לתאום 035174455



היי, אני עובדת 6 שנים במקום העבודה וברצוני להתפטר.במידה ולא רשום לי בחוזה לגבי סעיף 14 האם אני רשאית לקבל פיצויים מהמעביד?



ככל שהנך מתפטרת מסיבה שאינה מזכה בהתאם לחוק ולתקנות, תשלום השלמת פיצוי הפיטורים מותנה בהסכמת המעסיק, בכל מקרה תהיי זכאית לכספים הצבורים בקרנות



להבנתי בהוצאה לחלת כפוי אין צורך בשימוע ובהודעה מוקדמת.
מנגד, בפיטורים של עובד בחל"ת, כלומר הפסקת החל"ת ללא חזרתו לעבודה, יש צורך בשימוע ובהודעה מוקדמת בתשלום.
הבנתי נכון?



כעקרון יציאה לחל"ת הינה בהסכמה בין העובד ומעסיק ומכאן אין צורך בהודעה מוקדמת או בשימוע, במקרה של פיטורי עובד בחל"ת יש צורך בשימוע ובהודעה מוקדמת



שלום
1.האם עובד חודשי זכאי לדמי הבראה גם אחרי שנה?או שגם עובד חודשי כמו עובד שעתי מקבל דמי הבראה אחרי שנת וותק
2.במידה ודמי הבראה משולמים פעם בשנה,האם יש משמעות לוותק?או שכולם מקבלים באותו חודש לא חשוב עובד חדש או לא
תודה



אין הבדל בין עובד שעתי לעובד חדשי לענין הזכאות לדמי הבראה ככל שהותק גבוה יותר כך מספר ימי ההבראה עולה. עובד חדש שלא השלים שנת עבודה אינו זכאי לדמי הבראה



ובמידה ומשלמים באוגוסט דמי הבראה לכוך עובדים,האם משלמים יחסי לעובד שלא עברה שנה או מחכים לשנה הבאה?



שלום,
זומנתי לשימוע לפני פיטורין. הודעתי למנהל שאני מוותר על השימוע ואבקש לקבל תשלום חלף ימי ההודעה המוקדמת.
אכן קיבלתי מכתב הפסקת עבודה ובו מצויין שאקבל תשלום חלף הודעה מוקדמת.
יום למחרת שלחו לי מכתב הפסקת עבודה נוסף מעודכן שבו הם חוזרים בהם מתשלום חלף הודעה מוקדמת, ודורשים ממני להגיע כל החודש לעבודה.
איזה מכתב תקף? האם המעסיק יכול לחזור בו מהודעה בכתב ששלח לי על תשלום חלף הודעה מוקדמת?



נראה כי המכתב האחרון תקף לאור סמיכות הזמנים



היי, אם אני התקבלתי לעבודה חדשה ואני צריכה לעזוב את הקודמת ולא נתתי ימי עבודה רק הודעתי שאני עוזבת. אני זכאית לפיצויים וכו לכל מה שמגיע לי או שישלל מני הזכות לדמי פיטורים .אני עובדת שם 20 חודשים.
בנוסף מה הדין אם יש צורך במעבר לעיר אחרת ולא מתאפשר לתת את ה 20 ימי עבודה.האם ימי העבודה צריכים להיות שאני פיזית שם .או גם על חשבון יממ חופש.או מספיק הודעה מוקדמת כי אין מי שצריך לתת לו חפיפה .



במידה והתפטרת הינך חייבת בהודעה מוקדמת, ככל שלא תתני הודעה מוקדמת המעסיק יוכל לקזז משכרך האחרון את סכום ההודעה, במידה והינך מבקשת לנצל ימי חופשה במהלך ההודעה עליך לתאם עם המעסיק ולקבל הסכמתו. מעבר לעיר מרוחקת אינו פוטר מהודעה מוקדמת



הבוס שלי העביר לי חודש שעבר שכר מלא כצ'ופר בידיעה שאני החודש הנוכחי מקבלת 50% שכר חודש נוכחי (לפי רופא תעסוקתי) החודש הוציאו לי תלוש על שכר 50% וכשאמרתי לו שעבדתי 75% משרה (לא קרא את המייל של רופא תעסוקתי ) והחליט להחשיב צ'ופר חודש שעבר כאילו שילם לי יותר מידי 'בטעות' ובחודש נוכחי ולהשלים לי יתרה מגוחכת של 2000 ש בניגוד לתלוש שהוציא יומיים לפני על 50% בנוסף הוא תיקן את תלוש קודם כאילו קבלתי 50% למרות שקבלתי 100% ויצא תלוש בהתאם חודש שעבר,ולנוכחי כאילו קבלתי 75% למרות שקבלתי  25% ולמרות שיצא יומיים לפני תלוש 50% מה שמונע ממני לדרוש מבלל השלמת הכנסה. האם זה חוקי גם תיקון תלוש בדיעבד וגם להחשיב צופר חודש שעבר פתאום כשכר ו טעות ולקזז משכר נוכחי את עודף שם בידיעה שאני משלמת חשבונןת ולצפות לשכר רגיל מה גם שתלוש תוקן אינו תואם את הכסף שנכנס באותם חודשים לבנק



נראה כי המעסיק טועה בפרשנות החוק במידה ובידיך אישור על עבודה חלקית מרופא תעסוקתי המעסיק צריך לשלם שכר מלא ולחייב את ההפרש כדמי מחלה.
ככל והמעסיק לא ישלם שכר מלא נשמח לעמוד לרשותך למיצוי זכויותייך טלפון לתאום 035174455



הןא לא טועה בפרשנות
הוא פשוט חשב שאני עדיין על 50% משרה כי לא קרא מייל של רופא תעסוקתי שרשם מ תאריך x אני 75% לאחר שהבין ממני שכך היה הוא החליט פתאום שמה שהיה צופר והפוך לשכר על חודש וחצי פלוס.
הוא יודע טוב מאוד מה עושה
לא פעם ראשונה שאני זוכה ליחס כזה. השאלה שלי היתה אם מותר לתקן תלושים בדיעבד ושלא תואמים את הסכום שנכנס לבנקים



כדי להבהיר הינך זכאית לשלום שכר מלא, ניתן לתקן בדיעבד אם מדובר בטעות, ככל שמדובר בניסיון להציג מצג שוא שיקרי מדובר בעבירה



שלום התפטרתי מעבודה לפני מספר ימים ונתתי הודעה מוקדמת של חודש לפי חוק. כחלק מחוזה העבודה יש לי רכב אישי.
מספר ימים לאחר הגשת מכתב ההתפטרות קיבלתי מייל מהמנכל המבקש ממני לא להגיע יותר לעבודה ולהחזיר תוך יומיים את הרכב אבל במייל נכתב שימי ההודעה המוקדמת מקובלים לפי מה שרשמתי וישולם לי עד סוף ההודעה המוקדמת. כמענה השבתי שאני מוכן לוותר על יתר ימי ההודעה המוקדמת לאור בקשה זו ומוכן להחזיר את הרכב ולהצע סיום יחסי עבודה עוד 4 ימים. קיבלתי שיחה מבעלי החברה המבקשים להחזיר מיידית את הרכב. האם מותר לי להחזיק ברכב עד סיום יחסי העבודה או שאני אכן צריך להחזירו מיידית? תכננתי בשבועות האחרונים נסיעה לאילת עם הרכב וסגרתי מלון לפני מספר ימים האם מותר לי לבצע את הנסיעה הזו עד החזרת הרכב וסיום יחסי העבודה במועד שנתתי?



כדי לתת מענה על שאלתך יש לבחון את חוזה ההעסקה בסעיפים הרלוונטים לנושא הרכב, נשמח לעמוד לרשותך בנושא זה



שלום רב.
קיבלתי הודעת שימוע יומיים לפני השימוע ללא פירוט הנימוקים ותאריכים של האירועים המדוברים אשר בעקבות זה קיבלתי את השימוע , לכן סירבתי להגיע לשימוע - האם יש עילה לתביעה?



סרוב להגיע לשימוע הינו בעייתי ומאפשר למעסיק לקבל החלטה בהעדרך, ניתן להגיש בקשה מסודרת לקבלת פרוט. ככל שנתקבלה החלטה בהעדרך הדבר מחייב פגישה פרונטלית לבדוק האם המעסיק פעל בתום לב כאשר לא פרט וקיבל החלטה בהעדרך ולהעריך את סיכויי התביעה
נשמח לעמ וד לרשותך 035174455



שלום אני מורה שיוצאת לפנסיה בימים אלו,ומעוניינת לקבל שחזור של ימי מחלה מבית ספר בבעלות פרטית שנסגר,האם יש דרך לשחזר?היות ואין ברשותי תלושי שכר משנים אלה,בתודה מראש



לא ברור מה הכוונה שחזור ימי מחלה, על איזה תקופות מדובר



שלום רב ,במידה ועשיתי קורס על חשבון החברה והתחייבות שנה עבודה מיום סיום הקורס ויש סעיף בחוזה שרשום ״היה והעובד הפסיק את עבודתו בחברה מכל סיבה שהיא עלות הקורס תקוזז באופן יחסי משכרו האחרון ״האם זה תקף גם במקרה והעובד פוטר על ידי המעסיק לפני שהשלים שנה ?



כדי לתת יעוץ לגבי הסכם ספציפי יש לקרוא את ההסכם ולקבל נתונים נוספים לגבי מהות הקורס ומה הוא מקנה לעובד, נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



היי כשנתיים לפני גיל הפרישה שלי 62 לערך קיבלתי מכתב שאקבל X משכורות בפרישה בתנאי שלא אתפטר אלא אפוטר. חציתי לפני כשנה את גיל הפרישה וממשיכה לעבוד ולדעתי וידיעתי אני זכאית למענק גם אתפטר עכשיו. אחרת כך יכריחו אותי לעבוד בכל תנאי עד 120... (סותר תקנת ציבור) מה דעתך?



כדי לדעת האם קמה זכאות יש לקרוא את ההסכם, לא מן הנמנע כי התפטרות גם לאחר גיל פרישה אינה מזכה



שלום רב ,עובד שהתחיל לעבוד ללא ביטוח פנסיוני והתחילו להפריש לו רק אחרי חצי שנה גם תגמולים וגם כספי פיצויים (8.3) במידה ויפוטר אחרי שנה האם על המעסיק להשלים פיצויים ?עובר 6 חודשים (עובד שחתם על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים )?



עובד שפוטר לאחר שמלאו לו 12 חדשי עבודה יהיה זכאי להשלמת פיצוי פיטורים בגין התקופה שלא בוצעו הפרשות



«   «הבא   | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close