פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום אני עברתי תאונת עבודה עדיין לא הוכר בביטוח לאומי , חודש הבא מתחיל שיקום שאצטרך להעדר במחלה כבר מהיום לא מסוגל לתפקד יותר ניסתי לא מצליח הרופא החליט שלא יכל כרגע לעבוד החמרה מהתאונה . השבוע מנהל הישיר עשה לי ראיון על מצבי הרפואי ושאל אם אני יכל כרגע לבצע את תפקידי עניתי שכרגע לא יכל ושיחפש מחליף כי מתחיל שיקום אמרתי את האמת אין לי מושג מה יהיה והוא לא אמר לי שאחזור ינתן לי אפשרות אחרת פשוט בעט בי ודאג לעצמו ואמר לי בזלזול הרבה ירצו את התפקיד שלך ללא הבנת המצב שלי האם זה חוקי?



שלום
האם למחלקת משאבי אנוש בארגון מותר למסור פרטים על עברו התעסוקתי של עובד.
אם נציג מחברה אחרת מתקשר ומברר פרטים - האם זה חוקי למסור לו?



שלום
בעלי בהליכים של קבלת נכות כללית לצמיתות.
במקביל כנראה הולכים לפטר אותו עקב אותה בעיה רפואית, רופא תעסוקה המליץ שלא לחזור לעבודה.
השאלה היא מה יקרה עם תשלומים? האם יוכל לקבל אבטלה יחד עם דמי נכות?



ניתן לקבל את קצבת נכות ודמי אבטלה יחד, עם זאת ההתייחסות לדמי האבטלה יהיו כהכנסת עבודה לצורך חישוב תוספת התלויים בקצבת הנכות הכללית (עבור בן זוג או ילד).



שלום רב,
עובד פוטר על-ידי מעבידו תוך קבלת פיצויי הפיטורים להם הינו זכאי ומשך כספי פיצויים מהקופה . כחודשיים לאחר הפיטורים המעסיק מחזיר אותו לעבודה
האם ניתן להחזירו לעבודה ומהן ההשלכות לכך? והאם העובד צריך להוציא תיאום מס ? והאם המעסיק צריך לרשום את התאריך הקודם שלו ולא את התקופה השנייה ?
אודה למענה



במידה ולא חלפו 6 חדשי ניתוק, החשיפה היא בשני מישורים האחד מול רשויות המס כאשר הפיצויים עלולים להיות מחוייבים במס המעסיק יכול להדרש לגילום, תקופת העבודה נחשבת לרצף, המעסיק יכול להדרש לתשלום פיצויים בשנית, המעסיק חייב לשמור על הותק הקודם. לעניין הרישום בתלושי השכר והמלצות לפעולה נשמח לעמוד לרשותכם, טלפון 035174455



הגשתי תביעה לבית הדין לעבודה , הנתבע הגיש כתב הגנה . השאלה : במהלך החודשיים נוספו מסמכים חדשים לעניין התביעה , האם אני יכול לתקן ולהוסיף המסמכים שהם למעשה לטובת הצדדים ? {יש טופס לעניין זה] נקבע דיון ראשון לסוף חודש דצמבר 2024 .
בברכה,



הדבר תלוי באיזה שלב התיק נמצא באיזה מסמכים מה הרלוונטיות וכו', לצערי אי אפשר לתת תשובה מסודרת יותר מבלי להכיר את התיק והמסמכים האמורים.



נקבע דיון ראשוני לסוף דצמבר 2024, מדובר בפיצוי פיטורין, הבראה מחלה וכו. שלא שולמו במלואם. יש בידי חישוב מחברת חשבי שכר שחישבה במדויוק על פי כל המסמכים שהנתבע חייב לי פחות ממה שכתבתי בכתב הטביעה ואני וצה לתקן זאת .



כפי שציינתי, לצערי לא ניתן לתת יעוץ כיצד לנהוג בתביעה פרטנית. לדגמא בשאלתך טענמת כי מדובר בהוספת מסמכים ועתה מדובר על תיקון כתב התביעה. ככל שהינך מעוניין לקבל יעוץ עליך להגיע לפגישת יעוץ במשרד עם כל החומרים הרלוונטים



אושר לי אובדן כושר עבודה מלא 100% לשנה שלמה אכע זמני לשנה

איני יכול לעבוד ואיני יודע גם מה יהיה בהמשך לאחר תהליך השיקום שיסתיים בעוד שנה

מבחינת המעסיק מה יקרה, האם חלת. האם פיטורים, האם התפטרות?

איני יכול לקבל ממנו שכר מה קורה במצב שכזה, מה הדין? האם אפשר חלת לשנה?

רעיון?



כדי לדון באפשרויות יש צורך לקבל פרטים נוספים והדבר מחייב פגישה פרונטלית במשרדנו
טלפון לתאום 035174455



שלום וברכה
הוצאתי לחלת על ידי המעסיק מכיון שביתי עברה ניתוח והייתה זקוקה להשגחה מלאה
הוסכם בין הצדדים לקבוע תאריך יעד לסיום החלת ואם נצטרך נעשה הארכה, כעת לאחר שביתי החלימה אני מעוניין לסיים את החל"ת, האם אני יכול או שרק המעסיק?
וכן המעסיק מעוניין לעשות לי שימוע ולפטר אותי מכיון שהוא מצא עובד אחר, האם הוא יכול והאם הוא צריך לשלם לי על הימים אחרי החזרה לחל"ת/השימוע



ההסכמה לחל"ת הינה דו צדדית, המעסיק רשאי לסרב לקיצור כמובן שהסרוב צריך שיהיה מנומק ובתום לב, במידה והעובד מעוניין לפטר אותך הוא חייב לערוך שימוע, המעסיק צריך לשלם על הימים שלאחר סיום החל"ת ועד למועד סיום יחסי העבודה



בהמשך לשאלה קודמת
האם כשהמעסיק עורך שימוע לפני פיטורים בתוך זמן החל"ת הוא יהיה חייב בתשלום על הימים מהשימוע עד כניסת הפיטורים לתוקף או שהוא פטור עקב שזה ימי חל"ת?
( נשאר לסוף החל"ת עוד חודש)



הנושא אינו חד משמעי אך לטעמי המעסיק חייב להפסיק את החל"ת או להמתין לסופו כדי להזמין לשימוע



בשנתיים האחרונות עבדתי בתור סייעת בגן שנה האחרונה סבלתי הרבה מכאבי פרקים. עד שהחלטתי שהמאמץ הפיזי בעבודה מקשה עליי.
ב9.7 הודעתי בהודעה שאני שנה הבאה לא ממשיכה ומתפטרת.
ב11.7 בביקור אצל אורטופד, טען שיש לי דלקת וחייבת מנוחה ולא לאמץ את היד. ונתן לי מנוחה של שבוע ולא לאמץ את היד במשך חצי שנה בנקיונות ומשא כבד מעל 3 ק"ג.
מאחר שמ21/7 שזה יום אחרון של קיטנה ועד ה31/8י יש חופש ועליי לדאוג לנקיון הגן לתחילת השנה ואמרתי להם שהמאץ של נקיון הגן קשה לי, הם אמרו מאחר ואין לי ימי מחלה מספיקים הם לא ישלמו לי, כי יצטרכו לשלם למישהו אחר שינקה את הגן.
לבסוף הגעתי יחד עם בני משפחתי והם ניקו במקומי את הגן.

בביקור אצל ראומטולוג אמר שיש לי תסמינים של פיברומאלגיה.

מאחר ועזבתי את העבודה בגלל הכאבים, אך בהודעת התפטרות לא רשמתי זאת, אבל במשך השנה היו לי
ימי מחלה בעקבות הכאבים.

האם אני זכאית לפיצויי פיטורין ? והאם יש לי דרך לדרוש את זה אם לא אמרתי.



לא ניתן לתת יעוץ האם קיימת זכאות לפיצוי פיטורים מבלי לקבל פרטים נוספים על נסיבות ההתפטרות, אשמח לעמוד לרשותך לתאופ פגישה במשרדנו לבדיקת סיכויי התביעה טלפון לתאום 035174455



שלום רב
אני בתהליכים להתחלת עבודה חדשה
יש בחוזה כתב התחייבות
ויש שני סעיפים
שהם בקשר לבדיקת פוליגרף
אם במידה אתבקש לעבור פוליגרף אהיה חייבת ובמידה אסרב,לעבור לא אקבל הודעה מוקדמת ולא פיצויים וגם הם רשאים להראות את הפוליגרף שלי האם זה חוקי?
וזה באמת חובה



יש להתייחס לכל התחייבו בהסכם ברצינות ולהניח כי יש לקיימה, כדי לדעת האם מדובר בסעיפים חוקיים אם לאו צריך לעיין בנוסח החוזה



שלום רב,
קיבלתי מהמנהלת שלי ביום ראשון הזמנה לשימוע, ליום חמישי, ביום חמישי דחתה ליום ראשון בטענה שהילדה שלה לא מרגישה טוב, ביום ראשון הגעתי לשימוע מסרתי את גרסתי לאירוע שבעיתו קיבלתי את השימוע, והשארתי בכתב, נקבע לי שוב פגישה ליום חמישי לקבלת תשובה, ביקשתי אם אפשר לקצר את ימי ההמתנה, לא היה אפשרי, ביקשתי שלפחות הפעם אקבל תשובה ביום חמישי כמו שנקבע ושלא ידחה ליום ראשון כמו בפעם שעברה, וכשהגיע יום חמישי, בדקתי באיזה שעה להגיע ואז נדחיתי שוב ליום ראשון, ההמתנה לא נעימה בכלל בלשון המעטה, האם זה חוקי למשוך אותי כול כך הרבה בידיעה למצב הנפשי שזה גורם לי?



אין מועד שבו יש לתת מענה, סביר תוך שבוע אך ניתן גם יותר. לא מדובר בעבירה.



כיצד מחשבים צבירת ימי חופש וערך יום לעובד שלא עובד בכל יום אלא פעם או פעמיים בשבוע ובכל פעם 3 שעות.
דוגמה מתוך שנה עבד 70 ימים סה"כ ו 258 שעות שנתיות.



בהנחה כי הקשר המשפטי נמשך בכל השנה
במידה והעובד עבד יותר מ 200 ימים בשנה הצבירה מלאה בהתאם לטבלאות שבחוק, התשלום הינו בהתאם לממוצע ההשתכרות ומבטא שיעור המשרה.
במידה והעובד עבד פחות מ 200 ימים בשנה הצבירה ינה באופן יחסי ל 200



כיצד יתבצע החישוב אם עבד פחות מ 200 ימים בכל שנה? מס ימי העבודה חלקי 240 ? או לפי אחוז משרה ?)מס שעות בפועל חלקי שעות משרה מלאה?



מספר ימי החופשה באופן יחסי ל 200 ימים, השכר היומי לפי שעות העבודה ליום.



שלום רב, ברצוני לברר האם תנאי ההעסקה המיטיבים (קה"ש, ימי חופשה גבוהים וכו') לעובד בחברת ניקיון חלים גם על העובדים הכלליים בחברה- לאו דוקא בניקיון (כדוגמת מנהל חשבונות בחברת הניקיון)
תודה



לפי הגדרת עובד בהסכם הקיבוצי ובצו ההרחבה בענף הניקיון, התחולה אך ורק על מי שעובד בעבודת ניקיון לרבות האחראי על הניקיון. מכאו הצו אינו חל מנהל חשבונות



האם יכולים לאיים עלי בגלל שהגשתי תביעה לביטוח לאומי על עובד שגרם לי בשל התנהגותו כלפי לחבלה נפשית ?
האם התביעה היא אישית נגדו?



לא ברור משאלתך מי הוא שמאיים עליך, במקרה ונגרם לך נזק הינך יכול לטעון לתאונת עבודה וכן להגיש תביעה נזיקית כנגד המעסיק במקרה שאיפשר את הנזק גם ברשלנות.



המנהל מגבה את העובד הבכיר למרות שיודע הכל.
העובד הבכיר יתלונן על התנהגותי בעקבות התביעה ומבקש הגנה זומנתי לראיון.
טופס 250 ו 211 החוזר לי שבועיים אחרי שהגשתי לאחר שביקשתי הטפסים ריקים כמו שהגשתי לא מילאו לי.



אין בברור תלונה או בעיכוב בהחזרת טפסים משום התעמרות, במידה והינך חושב כי יכולים להתנכל לך וברצונך בלווי נשמח לעמוד לרשותך



זומנתי לראיון על מצבי הבריאותי בעקבות מה שקרה כדי שלא מסוגלת כרגע לעשות את תפקידי וידאגו למחליפה ושולחים אותי לוועדה רפואית האם זה חוקי? אני כרגע לא יכולה לתפקד זה נחשב לתאונת עבודה לא מכירים בי בזה בעבודה?



כפי שציינתי לא אוכל לסייע במקרה זה בהתכתבות, מדובר במקרה המחייב קבלת פרטים נוספים באופן פרונטלי



שלום רב
אני עובד בארגון מסויים ויש לי אישור מרופא תעסוקתי לעבוד מספר שעות ביום ולא במשמרות
הארגון לא מקיים את מה שרשם הרופא התעסוקתי
האם ניתן לתבוע את הארגון ?
תודה



ניתן לבקש צוח הצהרי או צו עשה כדי לאכוף את הוראות הרופא, במקרה שנגרם נזק עקב ההפרה ניתן לתבוע את הנזק. כמובן שטרם הגשת תביעה מעין זאת מומלץ לקבל יעוץ פרטני.
נשמח לעמוד לרשותך 035174455



שלום,
השבוע המנהל של אמא שלי בת התכף 60 קרא לה למשרד שלו ואמר לה שהם החליטו לפטר אותה אחרי 30 שנה בחברה בגלל ביצועים נמוכים לטענתו. לא נמסר לה מכתב פיטורים או תאריך שממנו היא מפוטרת.
לא ניתן לה זימון לפני שימוע, לא ניתנה לה הזדמנות לענות על הטענות והיא אומרת שהטענה היחידה על הביצועים שלה הגיעה רק יומיים לפני כן.

לי זה נשמע כמו פיטורים ללא שימוע, אבל אמא שלי ביקשה פגישה עם הבעלים של החברה כדי לדבר איתו לגבי הפיטורים, בניסיון לשכנע אותו להשאיר אותה.

השאלות שלי הן:
1.האם הדבר אכן נחשב לפיטורים ללא שימוע?
2. האם הפגישה שהיא ביקשה יכולה להיחשב כ"שימוע מאוחר" והאם כדאי לה לקיים אותה?



מדובר בהתנהלות חריגה וחמורה, מעבר לעניין השימוע מדובר בפיטורים בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות. יתכן ומגיע לאימך פיצוי משמעותי שיכול להגיע סכומים נכבדים ביותר. נשמח לעמוד לרשות אימך לבדיקת זכאותה ולבחינת תוחלת הגשת תביעה כנגד המעסיק.
טלפון לתאום 035174455



הי, עבדה אצלי מטפלת לתינוקת, שילמתי לה את כל מה שאני מחוייבת בחוק, ביטוח לאומי, פנסיה, פיצויים, חופשה ומחלה. ללא תלושי שכר, האם אני מחויבת להוציא לה טופס 106?
תודה מראש



אכן הינך פטורה מהנפקת תלוש שכר, ויש הסוברים כי מכיון שאין חובת הנפקת תלוש הרי שאין גם חובה להנפיק טופס 106. דעתנו שונה.
הינך חייבת לדווח לרשויות על הסכומים המשולמים, הינך חייבת לנהל טופס 101 פנקס ובו ירשמו המשכורות ששילמת לעובדת. ריכוס התשלומים השנתיים מטופס 101 מהווה את הבסיס לטופס 106. לפי פקודת מס הכנסה קיימת חובה להנפיק טופס 106 צוכן טופס 161 במקרה של תשלום פיצוי פיטורים ו/או שחרור כספים בקרנות



שלום
עובד חודשי שפוטר האם בתשלום חלף הודעה מוקדמת חייב לשלם גם שעות נוספות גלובליות בתלוש?



במקרים של העדרות חופשה מחלה וכו הפסיקה גורסת שיש לשלם גם הגמול הגלובלי. במקרה של תשלום חלף הודעה מוקדמת נראה שיש לגזור גזירה שוה ולשלם אך יודגש ניתן לקבל גם פרשנות אחרת לאור העובדה שמדובר בחלף



הי, האם יש השלכות משפטיות אם אני חותם על חוזה עבודה ומבטל אותו טרם התחלת העבודה, עקב חתימה על חוזה אחר במקום שיותר מתאים לי? אגב, בחוזה הראשון רוצים שאתחיל רק בסוף אוקטובר...
תודה.



כמו כל חוזה שהינך חותם, יש התחייבות לקיימו והצד השני הסתמך עליו דחה מועמדים אחרים וכו' , ככל שהצד השני יחליט הוא יכול להגיש תביעה בגין הפרת ההסכם



שלום,
המעסיק הפריש לי לביטוח פנסיוני. האם יש סכום נוסף של פיצויי פיטורין שמגיע לי במקרה של פיטורין או שרק מה שהופרש שם?

תודה!



כדי לתת מענה יש לקבל פרטים נוספים, כמה הופרש , החל ממתי, האם היו שינויים בשכר ועוד . כעקרון במקרה של פיטורים מגיעים פיצוי פיטורים מלאים והשלמה ככל שלא הופרש 8.33% מהשכר



שלום רב
האם יש חוק שמגן על עובד שהמעסיק מתנהל מולה במישפטי, מפגרת, צועק, ראש קטן, לא מבינה והגרוע שבאחת הפעמים העיף לשולחנה ועליה קופסאות.מיותר לציין שהיא עזבה את המקום מיד בפחד.
טרם מלאו לעובדת שנה בעבודה
האם זו עילה מצד העובדת להתפטר ולקבל את זכויותיה?
תודה



במידה ומדובר בתהנהגות מתמשכת ניתן להגיש תביעה בעילה של התעמרות בעבודה כמו כן פגישה בשם הטוב, אלימות פיזית ניתן להגיש תלונה במשטרה. כדי לדעת האם מדובר בהתנהגות אשר תזכה בפיצוי פיטורים יש לקבל פרטים נוספים. אשמח לעמוד לרשותך בפגישה במשרדנו לבחינת זכאותך טלפון לתאום 035174455



91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | 83 | 82 | 81    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close