פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

היי שמי דניאל,
עבדתי במקום עבודה שנתיים ומסיבות מעבר דירה מהמרכז לצפון (מרחק של בערך 63 ק"מ) וסיבות אישיות התפטרתי ממקום העבודה.

רציתי לדעת האם אני זכאי לפיצויי פיטורים גם אם אני מתחת לגיל ה-21 ולא קיבלתי הפרשות לפנסיה, קרנות, וכו'.



לא כל מעבר לצפון או למרחק של מעל 40 ק"מ מזכה בפיצוי פיטורים, הזכאות לפיצויים הינה שילוב של המרחק ותנאים נוספים שיש לבחון האם התקיימו. אשמח לעמוד לרשותך לפגישת יעוץ לבחינת זכאותך לפיצוי פיטורים טלפון לתאום פגישה 035174455



שלום
התחלתי עבודה חדשה ב 1.7 ועל פי חוזה המעסיק אמור לתת לי רכב חברה. עד היום אני שומע תירוצים ושעוד כמה ימים יגיע רכב. האם אני יכול לטעון להפרת חוזה, להתפטר אך ייחשב לי כפיטורים מבחינת דמי אבטלה?



נראה כי תגובתך חריגה בהתייחס לכך שמדובר בעיכוב של כ 3 שבועות ולא הודע לך על ביטול הרכב אלא על עיכוב במסירה, יתכן ונכון לבקש פיצוי כלשהו בגין הוצאותיך בחודש זה. מכיון שמדובר במקום עבודה חדש גם מהלך כזה יש לבחון בקפידה



אני עובדת ערייה , קבועה כבר יותר מעשרים שנה לפני מספר חודשיפ מצאתי תלושים שהתחלתי לעבוד בערייה באוםן זמני מ1998 וזה היה דרך כח אדם הגשמה אני על פי התלושים הנוכחים התחלת העבודה שלי היא 2003 איך אוכל לבדוק אם התלושים משנת 98 מקנים לי וותק בערייה האם צריך להיות חוזה בין הערייה לכח האדם ששם נכתב לגביי זה או לא נכתב כי עד עכשיו התשובות של הערייה ממש לא ברורות



במידה וקיימת רציפות העסקה ניתן לפנות לאגף משאבי אנוש בעיריה לעדכון הותק, במידה ולא יצלח ניתן לפנות לקבלת סיוע מהועד, ובמידה ולא צולח ניתן להגיש תביעה בבית הדין לעבודה לרבות להפסדים הנובעים מאי עדכון הותק



הבוס שלי שינה את מהות התפקיד שלי ושל נציגות נוספות ממוקד מכירות למוקד שירות לקוחות. הוא העלה לנציגות את המשכורת לפני 8 חודשים ועכשיו הוא החליט שהוא מעוניין להוריד לי את המשכורת ב- 2000 שקל פחות ממה שהרווחתי ב-8 חודשים האחרונים. הוא אמר לי זה מה שאני יכול לשלם ולחץ לקבל תשובה מיידית בסופ"ש. אני לא יודעת מה לעשות?



זכותו של המעסיק לבצע שינויים לרבות בשכר, זכותו של העובד לטעון להרעה ובמידה ומדובר בהרעה מוחשית יהיה זכאי לפיצוי פיטורים מלאים



היי
אני עובד ברשות מקומית מזה שלושה חודשים ומקבל שכר עפ״י חוזה אישי שחתמתי עליו טרם העסקתי. לאחר שלושה חודשים נאמר לי שהחוזה לא נחתם בפועל ועל כן מבקשים לשנות אותו לחוזה דירוגי. ההפרש בשכר הוא גבוה לרעתי. האם ניתן לעשות זאת?



מכיון שמדובר בחוזה אישי נראה כי הוא ניתן לשינוי גם אם היה נחתם, ככל שמדובר בהרעה זכותך להתפטר או להסכים



שלום וברכה
אם לא קיבלתי פרוטוקול של שיחת השימוע לאחר שיחת הפיטורים (חלפה כבר שנה),
וכמו כן גיליתי שהייתה הלנת שכר, האם יש על כך התיישנות/השהייה?



החובה למסור פרוטוקול בסמוך לעריכת השימוע. לאחר שחלפה שנה חלה התיישנות על הזכות לקבל פיצוי הלנה



שלום
ברור שאני לא מתכון לריב עם אף אחד בעבודה, בו זמנית אני מאמין בשמירת גבולות אישיים בריאה. צריך לדעת להגן על עצמך בפני בריונות, אבל בלי אלימות כמובן, לפחות במסגרת העבודה:)
מתאר סיטואציה: עובד שגר בראשון מערב, עולה להסעה ראשון, בניגוד לשער העובדים נמצע בהסעה פי 2 יותר זמן עד לעבודה, זה לא פשוט - העבודה היא ביהוד. הא, וגם יש לו אוטובוס עד לנקודת איסוף - קצת סיפור לא פשוט שם. ואז באים אנשים שעולים להסעה בהמשך, ואומרים לו שיש פה מקומטת ישיבה קבועים ומזיזים אותו. הוא לא הולך ראש בראש, זז. סיטואציה שניה זה חדר אוכל. הוא אוכל, באים אנשים להפסקה שואלים אם הוא סיים, כנראה רוצים לשבת. ויש מקומות ישיבה פנויים נוספים. ברור שאפשר להוריד פרופיל ולא להתייחס. הוא לא יקום באמצע ארוחה. אבל מה אומר החוק לגבי 2 מקרים שכאלה?
המון תודה על העזרה ויום מקסים.



נראה כי הדברים שתארת הינם במסגרת היחסים הבין אישיים בין העובדים במקום ולא בגדר עבירה על חוק כלשהו, ככל שברצונך כי המעסיק יתערב עליך לפנות למנהל משאבי אנוש בחברה ולשטוח את טענותיך



אני עובדת 15 שנה במקום עבודה וברצוני להתפטר (לא מסיבת דין פיטורין) בקופת הפנסיה יש לי 140,000 שח בפיצויים ומשכורת אחרונה 12,700. מבדיקה שביצעתי איני חתומה על סעיף 14.
מה זה אומר? האם אפסיד את כל הפיצויים? אם כן היה לי את הסעיף מה היה משתנה? אשמח לתשובה מפורטת כי הנושא לא ברור לי.



יש לבדוק ממתי בוצעו ההפרשות בשיעור של 8.33% . כדי לבדוק האם הינך זכאית להשלמה יש לבדוק את מכלול הנתונים טופס הודעה לעובד, חוזה העסקה, הסכם קיבוצי, צווי הרחבה נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה טלפון לתאום 03-5174455



היי, אני אב מיועד יחדני ומהרגע שסיפרתי בעבודה על ההריון חל שינוי ביחס. השיא היה שפורסמה המשרה שלי באתר למציאת עבודה כזה או אחר תחת "חברה חסויה". (שלחתי קרוב משפחה להתקשר וזו אכן המשרה שלי במקום העבודה שלי). אסור לפטר אותי אבל הם מציינים גם במודעה וגם בעל פה תחילת משרת עבודה מידית. אני אמור להיות מוגן פיטורים והם לא פנו עדיין למשרד התמת- תקין לפרסם את המשרה בלי לרשום החלפה לחלד? תודה



בראש ובראושנה יש לבדוק האם הוראות חוק עבודת נשים חלות עליך והאם הינך נמצא בתקופה המוגנת מפיטורים, לבחון את מכלול הנתונים, האם מדובר בפונדקאות, אחר, מתי הילד יהיה בטיפולך הבלעדי, האם האם מטפלת בילד בחלק מהתקופה וכו'.
אשמח לעמוד לרשותך לקבלת פרטים נוספים ויעוץ לעניין זכויותיך
טלפון לתאום פגישה 035174455



האם זה תקין שמעסיק מפריש בנוסף להפרשות של ביטוח פנסיוני + קרן השתלמות שהוא מחוייב עפ"י חוק גם הפרשות לביטוח הלאומי בתקופת חופשת הלידה (בתוך ה 15 שבועות) בזמן שביטוח לאומי בעצמו גובה מתוך דמי הלידה את החלק שלו -זה חיוב כפול לא ?

אודה לתשובתכם



לא ברור משאלתך מדוע המעסיק מבצע הפרשות ומאיזה שכר מדווח, נראה כי מדובר בהפרשה שגוייה. מומלץ לפנות למעסיק ולקבל במקביל תשובה בכתב מהמוסד לבטוח לאומי אשר יהיה ניתן להשתמש בה מול המעסיק



המעסיק רוצה לפטר אותי בזמן שבעלי במילואים בעזה. האם המעסיק יכול?

תודה רבה



חל איסור על פיטורי עובד בשל שירות המילואים של בן הזוג, תשומת הלב כי אם המעסיק יוכל להוכיח כי הפיטורים אינם נובעים מהמילואים של בן הזוג יאושרו הפיטורים, נטל ההוכחה מוטל על המעסיק.



היי אני עובדת אצל המעסיק 11 שנים במהלך השנים עבדתי עד פעמיים בשבוע משמרת ערב
בשנה האחרונה עברתי לעבןד משמרות בוקר בלבד
כאשר אני ביקשתי המנהל אישר ל 3 חודשים ולאחר מכן עשה איתי שיחה שחוזרת למשמרות ערב ולא ימא לפועל בעקבות המלחמה
באפריל האחרון שוב עשו שיחה שחוזרת למשמרות ערב ושוב לא יצא לפועל וכך יצא שממאי 2023 אני עובדת רק בוקר
האם המעסיק יכול אחרי תקופה מסויימת להחליט שאני חוזרת לעבוד ערב?



המעסיק רשאי לשנות את סידור העבודה, ככל והשינוי אינו מתאים הינך יכולה להתפטר . נראה כי בנסיבות שהינך מתארת לא מדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה



שלום התחלתי עבודה ב-27-11 ויצאתי לשמירה ב 10-04,
המעסיק אומר שרק אחרי ששה חודשים מלאים הוא צריך להפריש לי,
ואני אמרתי לו שזה לפי ששה תלושים ולא משנה כמה ימים מתוך החודש היה עבודה בפועל,

אשמח לתשובה מקצועית ואם יש מקורות לשאלה זו.
תודה רבה.



יש להשלים 6 חדשים קלנדריים מלאים. ולא ששה תשלושי שכר



ככל והיה ברשותך בטוח פנסיוני פעיל הינך זכאית מהיום הראשון



אני עובדת 4 פעמים בשבוע בחברת גיימינג (כלומר ב80 אחוז משרה)
מדי פעם יוצא שאני משובצת ל3 משמרות בשבוע ועוד משמרת בשבת או בשישי.
האם על העבודה בשישי או שבת מגיעה לי תוספת שכר?
ויותר חשוב - האם מגיע לי יום חופש נוסף על כך שעבדתי בשבת?
(לצורך העניין, עובדת ראשון שני שלישי ושבת - האם מגיע לי יום חופש נוסף?)



על עבודה ביום שישי לאחר כניסת השבת וביום שבת מגיע גמול בשיעור של 50%. לא מגיע יום חופש נוסף לרבות לאור העובדה שממילא הינך עובדת 4 ימים בשבוע



בהנחה ובאחד השבועות יוצא שאני עובדת בחג שחל באמצע השבוע + בשבת עצמה - האם בגין זה מגיע לי יום חופש נוסף?
לדוגמא, עבודה בחג פסח השנה שחל שביום שלישי וביום שבת עצמו (באותו שבווע עבדתי שלישי רביעי חמישי + שבת)

תודה!!



ככל שעבדת בחג מגיע לך גמול עבודה בשיעור של 50% כמו כן מגיע תשלום בגין דמי חג בשיעור של יום עבודה אחד



משהו נוסף- בהנחה ועובדת במשרה מלאה עובדת גם חג וגם שבת - האם היא זכאית ליום חופש נוסף?

כלומר, היא עבדה ראשון -חמישי וגם שבת - האם מגיעים לה 2 ימי חופש?
ואם היא עבדה ראשון-רביעי וגם שבת, מגיע לה יום חופש אחד?

האם התגמול של 50% מחליף יום חופש?
מהו החוק לגבי זה?



‎היי שלום,
‎אני עובד חברה מזה עשור, לאחרונה מורגש לי שבונים להחליף אותי ואף מזמנים מרואיינים כשאני עדיין בחברה(יצא לי לראות את אחד מהק׳וח שנשלחו לחברה ונראה שזה למשרה שלי) כמובן שלא קיבלתי שום התראה ויכל להיות שאני סתם פרנואיד שאלתי היא:
‎בחברה שלי נהוג לוותר על הודעה מוקדמת של חודש מראש בתשלום,כעובד מסור צברתי 90 ימי מחלה שלא נוצלו בכל ימי העסקתי,אם וכאשר אזומן לשיחה שבה יאמרו לי כי אני מפוטר וכי מוותרים על ההודעה מוקדמת בתשלום,עדיין אוכל לנצל את ימי המחלה שצברתי?
‎לא נהוג לשלם אצלינו ימי מחלה שנצברו.
‎אני חושש שישולם לי תשלום של הודעה מוקדמת כדי ״למנוע״ ממני לנצל את ימי המחלה שצברתי האם זה אפשרי מצד המעסיק?
‎תודה על תגובתכם



נראה כי שוחחנו טלפונית. בכל מקרה מדובר במקרה היפותטי ואיננו נוהגים לתת יעוץ לניצול ימי מחלה אלא אם כן מדובר במחלה אותנטית בהסתמך על בדיקה של רופא.



שלום, עובדת כמורה ללא קביעות ואני נמצאת בחודש החמישי להריון. בקרוב עוברת דירה במרחק שמצריך שינוי מחוז קיבלתי תשובה מכוח אדם שאם לא תמצא משרה במחוז החדש אפוטר אך לאור כך שבתחילת שנת הלימודים אהיה בחודש מתקדם איני מוצאת משרה. האם משרד החינוך יכול לפטר אותי בתנאים שצויינו?



משרד החינוך יהיה חייב לפנות אל הממונה על חוק עבודת נשים ולקבל אישורה לפיטורים, במסגרת זאת ידרש להראות שאכן לא היה בנמצא סידור עבודה במקום אליו הינך עוברת.
ממליץ כי במקרה זה תקבלי יעוץ אישי אשר יכול וימנע את פיטורייך
אשמח לעמוד לרשותך טלפון לתאום 035174455



שלום רב.
אני סייעת צמודה באחת המועצות, עובדת בקייטנה של החופש הגדול שבעצם מוסדרת דרך משרד החינוך. שם כתוב שדעות העבודה הן בין 8-13:00 כך גם היה בשנים קודמות. השנה שבוע לאחר תחילת בקייטנה קבלנו הודעה במייל שהם מוסיפים לכל בתי הספר שבמועצה שעה נוספת ללא תוספת תשלום, להפך מי שלא משלימה 6 שעות ירדו לה שעות בשכר. (אגב אין תלמידים עד השעה 7:45 ולאחר השעה 13:00 בידיעה של המועצה שהם משלמים שלושת רבעי השעה על זמן מנוחה שלנו בחדר מורים. האם הדבר חוקי? האם יש משהו שאנו יכולים לעשות בנדון?



זכותו של המעסיק לשנות את תנאי ההסקה, במידה והנך סוברת כי מדובר בהרעה מוחשית זכותך שלא להסכים ולהתפטר



אני עובדת במשרה חלקית אצל אדם פרטי. רוב ימי העבודה שלי הם מעל 9-12 שעות עבודה. המעסיק לא משלם לי שכר עבור שעות נוספות. לאחרונה בדקתי את חוזה העבודה וראיתי שיש שם סעיף שבעצם אומר שהשכר שלי קבוע לשעה ושלא יתנתנו לי תוספות (כלומר שעות נוספות). עצם העובדה שחתמתי על החוזה אומרת שויתרי למעשה על תוספת שעות נוספות. האם ע"פ החוק החוזה הזה תקין? האם מגיע לי בכל זאת שעות נוספות?
בנוסף, ביקשתי באחד מחודשי העבודה שלי לממש יום חופשה. המעסיק הוריד לי בתלוש השכר יום עבודה אך הוריד לי שכר תחת סעיף "העדרות". אני עובדת שעתית כאמור... האם הדבר מנוגד לחוק?



התכוונתי שקיבלתי תשלום על יום חופשה אחד. יחד עם זאת קוזז לי סכום על "העדרות" של יום עבודה מלא. כך שלא נהנתי מתשלום על יום חופשה, ויתרה מזאת איבדתי יום חופש לשווא...



אין אפשרות לוותר על שעות נוספות בחוזה ומדובר בתנאי בלתי חוקי. כאשר הינך יוצאת לחופשה ליום אחד המעסיק צריך לחייב ביום חופשה במסגרת הזכאויות ולשלם בתלוש בגין יום אחד



שלום
שתי שאלות על דיני עבודה:
1. אני יודע שיש חוק שמעבר דירה מעל 60 קמ ממקום העבודה מאפשר לקבל דמי אבטלה כאילו פוטרתי. מה אם למקום העבודה יש סניפים ארציים? זה אומר שנשללת ממני הזכות הזאת כי יש סניף נוסף בקרבת מקום לאן שאני עובר?
2. אם אני עובד בשני מקומות עבודה יומיים בשבוע מקום אחד ושלושה ימים מקום אחר. זה עדיין מאפשר לי לחתום אבטלה ושהקצבה תתחשב בשני התלושים או יחשבו את הקצבה רק לפי תלוש אחד?
תודה מראש על כל עזרה



כעקרון קיימת הלימה בין חוק פיצוי פיטורים והזכאות לדמי אבטלה יחד עם זאת אינה מחוייבת או מושלמת. לא כל מעבר מזכה אלה בצרוף תנאי נוסף לדוגמא עקב נישואים, גירושים. במידה ומדובר במעסיק שיש לו סניפים הדבר יהווה שיקול של בטוח לאומי לשלילת הזכאות פיטורים ממקום אחד יזכו אף הם בדמי אבטלה אך השכר במקום השני יקוזז והזכאות הינה להפרש בלבד.



היי! אני עובדת במקום עבודה יותר מ 10 שנים. לאחרונה יצאתי לחופשת מחלה ארוכה. בזמן חופשת המחלה הודיעו לי שאני עוברת לתפקיד אחר...האם זה חוקי?
שאלה נוספת באותו ההקשר - המעבר לתפקיד חדש מונע ממני להגיע למקום העבודה. בתפקיד הקודם, לפני המעבר, הייתה לי הסעה מסודרת וכעת, בתפקיד החדש, אין לי הסעה ואני נאלצת להגיע עצמאית עם רכב (אין תחבורה ציבורית מסודרת). מה הזכויות שלי במצב כזה?

תודה!



ככל שההרעה נובעת מהמחלה היא אסורה ומגיע פיצוי, יש לבחון את מלוא הנסיבות בטרם יהיה ניתן לתת מענה האם מדובר בעבירה אם לאו
אשמח לעמוד לרשותכם טלפון לתאום פגישה 035174455



«   «הבא   | 91 | 90 | 89 | 88 | 87 | 86 | 85 | 84 | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close